Theater op 13 oktober: Sprookje Tsaar Saltan

Het kindertheaterteam “Mozaika” zal een muzikale uitvoering van het “Sprookje Tzaar Saltan” presenteren voor de kinderen van Groningen en omstreken.

Dit sprookje werd geschreven door de beroemde Russische schrijver A.S.Pushkin. Hij is geboren op 6 juni 1799, 220 jaar geleden. Naar aanleiding van deze bijzondere viering werd in de periode mei tot en met september 2019 een internationale competitie van zijn werken gehouden.

Tijdens de internationale competitie van de theatervoorstellingen van de werken van Pushkin “Pushkiniada” behaalde het tweetalige ontwikkelingscentrum voor kinderen uit Amersfoort de eerste plaats in de categorie groepsprestaties van 11 tot 14 jaar.

Dit theaterkinderteam zal ons tijdens de voorstelling op 13 oktober a.s. 1 uur en 10 minuten in de sprookjeswereld van Pushkin brengen. Door het luisteren naar prachtige zang, het kijken naar de kleurrijke kostuums en decoratie worden we in een echt sprookje meegenomen!

Er is nog nooit zoiets in het noorden van Nederland geweest voor Russische sprekende kinderen. Het geheel zal in het Russisch worden uitgevoerd. Voor Nederlandse sprekende kinderen is er een korte vertaling aanwezig zodat zij ook kunnen genieten van dit muzikaal optreden.

Wij nodigen jullie graag uit om de voorstelling te komen zien.

Kinderticket 10 euro, voor volwassenen 50% korting.

Bij de ingang is een kinderticket 12 euro, voor volwassenen 50% korting.

Bestel tickets via email rusevenement@gmail.com

Of kopen bij de Russische winkel “Vjatka”, Groningen.

De voorstelling vindt plaats in de toneelzaal van het Dorpshuis te Hoogkerk: (eerste verdieping, trap naar boven, lift aanwezig) Zuiderweg 70-4 9744 AP Hoogkerk

Vanaf het Hoofdstation Groningen: Bus 8 in 25 minuten te bereiken. Auto ongeveer 8-10 minuten. Fiets ongeveer 16 minuten.Parkeren is gratis. Kantine is aanwezig.

Wordt ondersteund door Russische winkel “Vjatka” in Groningen.