Hunted Hoogkerk

Op 29 december 2023 vond in een deel van Hoogkerk een activiteit voor de jeugd plaats die een spannende middag opleverde voor de jeugd zelf, voor de politie en voor buurtbewoners.

In een samenwerkingsverband tussen het jeugdteam van WIJ-Hoogkerk, de politie (waaronder de wijkagenten) en speeltuin De Kreukelhof vond Hunted Hoogkerk plaats. Een kleine honderd jongeren, gehuld in witte overalls met een rugnummer moesten vier stempels bemachtigen, en daarbij uit handen van de politie zien te blijven. Dat bleek nog niet zo makkelijk; veruit de meesten werden al snel “gepakt”. De vanaf Schiphol aangevlogen politiehelikopter heeft de agenten en handhavers op de grond hierbij geholpen.

Vooraf werd instructie gegeven in de grote zaal van het Dorpshuis Hoogkerk, waar een gezellige spanning heerste. Na afloop werd er gezamenlijk gegeten door deelnemers, politie en medewerkers. Tijdens dit eten volgde de prijsuitreiking.

Voor diegene die denkt dat dit allemaal ten koste gaat van de inzet van de politie. “moeten ze geen boeven vangen?” en ” wat kost dat wel niet, die helikopter?” De inzet op de grond wordt gedaan door welwillende agenten en handhavers die hier vrijwillig en in hun eigen tijd aan meedoen. Het plezier in deze activiteit was ook duidelijk zichtbaar op de gezichten van de deelnemende “jagers”. En de politiehelikopter moet vlieguren maken. Het was dus een geluk dat deze niet elders in het land nodig was voor een echte inzet, anders was ze niet gekomen…..

Onderstaand het verlag van OOG tv.